یکشنبه|26 آذر 1396|28 ربیع الاول 1439|17 December 2017
زمان انتشار: 1396/08/30 - 13:29 |

معاون اجتماعي ناجا اعلام كرد

رضايت ۸۳ درصدي زوار اربعين حسيني از عملكرد ناجا

معاون اجتماعي ناجا در خصوص رضايت زوار اربعين حسيني از عملكرد ناجا گفت: نتايج حاصل از نظرسنجي‌ها نشان داده كه رضايت از عملكرد ناجا با ميانگين حدود 83 درصد، در صدر قرار داشته است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني حج به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار سعيد منتظرالمهدي معاون اجتماعي نيروي انتظامي در يادداشت خود با عنوان رضايت قدرشناسانه زائران اربعين از ناجا، آورده است:

« امسال همچون چند سال اخير، ميليون ها ايراني مومن و شيفته و شيداي سرور و سالار شهيدان ، حضرت اباعبدالحسين (ع)، در مدت زماني كوتاه از طريق مرزهاي زميني و عده اي نيز از طريق مرز هوايي، عازم سرزمين عراق شدند تا همراه و همگام با ميليون ها زائر مسلمان ديگر در راهپيمايي شكوهمند اربعين فعالانه و مشتاقانه مشاركت جويند.

نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به همراه نهادهاي ديگر همچون وزارت كشور، سپاه پاسداران ، ارتش ، هلال احمر و ... تمام توان و تلاش خود را خالصانه به كار بستند تا بستر و زمينه ايمن و قانوني اعزام چند ميليوني زوار ايراني و نيز ديگر زواري كه تردد از مسير امن و مناسب ايران را برگزيده بودند را فراهم سازند و از آن طريق از ثواب اين حماسه معنوي شگفت انگيز و سترگ بهره مند شوند.

نهادهاي مذكور در عمليات اعزام افراد تمام توان و تلاش حرفه اي خود را به كار بستند تا رضايت و خشنودي آنان را فراهم سازند. آيا آن نهادها توانسته اند اين هدف را محقق سازند؟

براي يافتن اين پرسش در روزهاي انجام عمليات اعزام زوار اربعين چند مركز نظرسنجي ، نظير مركز نظرسنجي دانشجويان ايران (ايسپا) و مركز نظرسنجي و پايش اجتماعي (امين) ، مبادرت به سنجش و ارزيابي نظرات گروه هاي معرف از زوار محترم نموده اند.

نتايج حاصل از اين نظرسنجي ها نشان داده است كه :

1- اغلب زوار عملكرد ناجا، سپاه، هلال احمر و پايانه هاي مرزي را بسيار رضايت آميز ( با ميانگين حدود 81 درصد) دانسته اند . از آن ميان رضايت از عملكرد ناجا ( با ميانگين حدود 83 درصد) در صدر قرار داشته است.

2- رضايت زوار از عملكرد ناجا در زمينه ايجاد امنيت جاني (با ميانگين حدود 88 از 100) بيش از حيطه هاي ديگر بوده است. اين بدان معناست كه زوار مومن با اعتماد به توان و اقتدار و آمادگي فرزندان خود در ناجا با آرامش خاطر و آسودگي خيال در مناسك معنوي اربعين شركت جسته اند.

3- مقايسه نظرات زائران اربعين سال جاري با سه سال گذشته نشان از افزايش معني دار رضايت آنها دارد. ميانگين رضايت زائران از ناجا در چهار سال اخير به ترتيب 70، 81، 81/5و 83 درصد بوده است. اين ميانگين ها نشان از أن دارد كه پليس هر ساله با بهره گيري از تجارب خود در ساليان قبل، عملكرد خود را بهبود بخشيده و زمينه هاي ايجاد نارضايتي را از ميان رانده است.

4- اغلب زائران ( بيش از 95درصد ) رفتار و برخورد كاركنان نيروي انتظامي را معتمدانه ، مسئولانه و رضايت آميز ارزيابي كرده اند.

با تامل و مداقه در اين داده ها مي توان دو نكته را برجسته نمود؛ نكته نخست آنكه زائران مومن اربعين ، همانند ديگر شهروندان فهيم كشورمان ، مردمي قدرشناس هستند و لاجرم قدردان همه كساني خواهند بود كه خالصانه و مسئولانه براي رفاه و رضايت و ايمني آنان قدم هايي فرا سو مي نهند .

نكته دوم ، نيروهاي پليس تمام سعي و كوشش خود را مبذول داشته اند تا انگاره هاي مجاهد مسئول و يار مهربان و مقتدر را محقق سازند.

سرانجام ، پليس نيز همواره قدردان زائران فهيم و با اخلاق و قانون گرايي است كه با رفتار و برخورد و منش خود مصاديق معلمان با اخلاق و شهروند مسئول را معنا بخشيدند».

برچسب ها:اربعين - پليس


نظرات
    فــــرم ورود اطلاعات:
    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    پست الکترونيک:
    با استفاده از آدرس پست الکترونيک با ما در ارتباط باشيد
    نظرات:

    کد:

    لطفا چند لحظه صبر کنيد...
    نام شما:
    نام گیرنده:
    پست الکترونيک گیرنده:

    موضوع: